Varför?

Varför är jag personen som ingen frågar?
Varför är jag personen ingen vill träffa?
Varför är jag personen som ingen förstår sig på?
Varför är jag personen som måste börja gymnasiet innan någon ska våga?
Varför är det så?
Vem som kan svara på det är bara dem som låter mig vänta, de låter mig stå där framför dörrlisten och vänta tills jag är 16 för att få kliva över.
Varför?
Varför kan inte dem ta första steget att våga fråga? Jag skulle bli glad och tycka det är skönt att någon bryr sig.
Men nu har jag fattat att den jag är räcker inte....
Vad ska jag göra för att få bli som dem?
Vad ska jag göra för att få dem som tittar bort att våga titta?
/Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0