5 fakta om mig!

Har tappat bloggsuget totalt men tänkte slänga in ett 5 saker som ingen vet om mig :) kände att det kanske kunde bli lite roligt. Låg nämligen i min säng igår och funderade ut lite om det verkligen finns 5 saker som nästan ingen vet om mig. Och jag kom nog fram till 5 saker.
 
1. Jag sover nästan alltid med stumpor på.
Jag har enda sedan jag kan minnas haft fotfobi. Innan var det mest andras fötter. Dem luktar illa, ser illa ut och dem är allmänt grovs. Varför jag börjat hata mina egna fötter har växt med tiden. I och med att jag opererat dem så många gånger och många läkare och andra personer har tagit och hållt i dem en jädra massa gånger har fobin växt. Jag har nu nästan alltid strumpor på mig så jag slipper se dem. 
 
2. Jag kan inte ljuga.
Nu tänker ni nog, haha alla kan ljuga. Men nej jag kan inte. Jag ljög jätte mycket när jag var liten och jag fick ta det då och jag lärde mig en läxa. Nu kan jag inte. Jag har inte mage till att göra det. Jag mår jätte dåligt om jag måste ljuga och det slutar alltid med att jag säger sanningen. Där emot kan jag hålla inne saker. Det finns det som också heter vit lögn och nöd lögn men nej inte det heller.
 
3. Jag älskar att laga mat.
Mat är det bästa jag  vet :) Att göra nya smaker av nya ingredienser. Så som att göra nya såser, nya marinader och testa att göra olika grytor med mera. Göra thaimat, wok bland annat :) om man får vara lite egoistisk så tycker jag faktiskt att min mat är god.
 
4. Jag skriver böcker.
Jag har skrivit böcker sen jag var liten. Böcker som har handlat om allt mellan himmel och jord. Kommer inte skicka in några eller be någon annan läsa dem. Mitt skrivande är min frihet, min räddning när jag mår som sämst. De t jag skriver kan ibland handla om mig själv och hur mitt liv ser ut.
 
5. Jag älskar att sjunga falskt.
Det bästa som finns när man är ensam hemma. Sätta på antingen bra låter eller en massa barnlåtar, sjung med din värsta röst eller med en barnröst. Finns inget som kan pigga upp en som det. 
 
Det är mina 5 fakta :) kanske inte så intressant, men ja har i allafall skrivit något :) nu ska ja och mamma kolla på The impossible :) 
 
Ha det fint :P
 
/Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0