Farmor <3

Det här är jag och farmor, en av mina absoluta favorit bilder genom tiderna. En bild som gör att saknade blir allt starkare. Att inte ha dig här hos mig är bland de svåraste. Du ska vara här hos oss. Du var en person som verkligen älskade att vara med sina barnbarn, tillsammans gjorde du och farfar allt med oss. Vi umgicks nästan jämnt. Du skrattade, du var glad, du skämtade och du kramades. Saknar dina kramar, din doft och din röst. 
 
Detta är en nyhittad bild på mig och farmor. Det är samma personer men en är förändrad. Min farmor har förändrats, du skrattar, du är glad, du skämtar och du kramas. Men det är ändå inte du. Det var bara ditt skal, men ditt riktiga jag försvann i sjukdomen. 
Just denna julen kommer jag ihåg extra starkt. Jag var hos er en vecka innan och du kom med idén att jag skulle vara tomte, jag skulle följa men farafar att ställa in bilen och komma tillbaka som tomte. Vi skrattade hela tiden när vi planerade. Sen kom julen och jag fick inte följa med farfar ut, det var för kallt. Du förstod inte alls varför jag skulle med ut. Men jag gjorde det i allafall, och när jag kom tillbaka som tomte var det som att du minns alltihop. 
 
Farmor jag saknar och älskar dig <3 när man ser bilder på dig saknar jag dig ännu mer. Du ska vara här med oss. 
Men jag hoppas att både du och Uffe har haft en riktigt fin jul där ni nu är. Ta hand om oss här nere <3 ni är så otroligt saknade <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0