Vaken....

Återigen en vaken natt... har försökt räkna ut hur mycket jag sover per natt och de blir cirka mellan 2-4 timmar :P 
När ger kroppen upp? Igår (onsdag) kände jag av sömnbristen. Den satt i huvudet och jag hade så ont, har fortfarande ont men inte lika mycket. Försökte sova på rasten men de var hopplöst. Risken finns väl att man inte vaknar när rasten är slut :P 
Då det inte finns så mycket annat att göra funderade jag på att göra veckans "läxa" från psykologen. Ska tydligen börja jobba på mitt självförtroende och självkänsla. Har skrivit ner massa saker jag ska göra och vissa saker vet jag inte alls hur jag ska klara av.. Men då minnet är kort är blocket med uppgifterna kvar på jobbet, varför dem nu hamnade där "/ orkar inte med mig själv ibland. En sak som jag kom ihåg är att jag ska lära känna mig själv :P så hjälp mig, vem är jag? Hur ska jag lära känna mig själv? 
 
Nehe nu ska jag sätta på en film med förhoppning om att ja somnar, klockan ringer om några timmar :)
Godnatt
 
Slänger in en gammal bild men jag saknar längden på håret och byxorna <3
 
/Madeleine

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Vet att detta är ett gammalt inlägg men högst aktuellt om jag tolkar dina senaste inlägg.

Som jag kommer ihåg dig är du en sprallfia. Skulle gissa att barn dras till och tycker om dig för du har lekfullheten kvar och barnen kan locka den ur dig. 

Vad du tycker om går att läsa sig till i din blogg. 
Höst och lite kallare vindar.. få mysa runt i varma, gosiga kläder.. tända ljus.
Nystädat, nybäddat och nyduschad- i kombo!
Du tycker även om att pyssla. Pärlor är en favorit.
Och du tycker om att fota.. tyckte om? Är det ett intresse vi kan få se mer resultat utav?
Sådana aktiviteter är lika med att meditera.
När man gör något som fångar hela ens uppmärksamhet. Träning är ett annat exempel. Som du skrev i ett inlägg. Som gör att man glömmer bort att må dåligt.

Du är en människa som har empati och kraft att ryta ifrån när någon eller du själv behandlas orättvist eller utan respekt. Du är öppen och ärlig med dina känslor- även inför dig själv. Det är inte så vanligt.
Där har du ett försprång. Du vet hur problemena ser ut, du vågar se efter och känna känslorna.
När man vet vad man har att jobba med kan man forma sig själv och sitt liv hur som helst. Att lära känna dig är samtidigt att bygga upp den du vill vara.
Vill du svara på denna kommentaren görs det bäst på nåt ställe där jag får en avisering om det ;) kram!

2017-03-15 @ 23:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0