Pokerface

Att ha pokerface är väl de jag borde ha högst betyg i. 
Att visa för de runt omkring att man är glad fast man på insidan mår dåligt. 
Att stänga av vid jobbiga situationer.
Att säga att man mår bra när folk frågar fast att man egentligen inte alls mår bra. Allt för de runt omkring ska må bra och inte behöva bry sig över att en själv mår dåligt. 
Hur ska man då göra när man är tvungen att visa sina känslor? Att inte ha pokerfacet som blivit ens bästa vän under många år? Hur ska man göra? Hur ska jag göra för att en dag kanske säga att idag mår jag skit når folk frågar? För tillfället är allt alltid bra fast att det inte är det. 
Kanske vet ni där ute hur just jag ska göra för att våga släppa ifrån mig mitt pokerface och visa de jag känner utan att såra andra? 
/Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0