Ångest 😥

När man lever med ångest, som jag gör så har man både bra och dåliga dagar. Men oftast så blir de bra dagarna dåliga tillslut för att man kommer på sig själv att man mår bra. 

Idag är en dag som har varit bra men nu har allt vänt och min bra dag blev till en dålig dag. 
Jag är trött i hela kroppen, svårt att koncentrera mig, jag blir frustrerad, jag är ledsen trots att jag inte kan gråta. Jag orkar verkligen inte mer! 
Fasaden som brukar hålla håller inte längre, jag orkar bara inte. För andra gången på kort tid är min psykolog sjuk "/ har fått en ny tid men när jag ska träffa henne har det gått 3 veckor sen jag var där sist... måste uppsöka läkare! Men jag orkar inte. Jag vill inte klassas som sjuk. Jag vill bara vara jag och gå tillbaka till den jag var innan, inte den jag är nu. 
Just nu mår jag sjukt dåligt över morgondagen. Vi har möte på jobbet hela dagen och på förmiddagen ska alla på jobbet vara på samma ställe, mycket folk. Vet inte hur jag ska klara av detta? Gillar inte folk. Känner ångest av att behöva gå dit, möta alla människor, kämpa för att vara glad. Samtidigt är jag rädd, rädd för att jag ska få panik. Vad gör jag då? Jag är rädd för att jag ska bli av med mitt jobb, just för att jag är sjuk mycket. 
Jag är dödstrött i hela kroppen, borde sova men vill inte, vill inte att det ska bli en ny dag! 

/Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0